Dostępność
Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony internetowej Banku Spółdzielczego w Starym Sączu
Wstęp
Bank Spółdzielczy w Starym Sączu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenia w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.bsstarysacz.pl/
Dane teleadresowe
Bank spółdzielczy w Starym Sączu
ul. Daszyńskiego 11
33-340 Stary Sącz

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnej podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Część załączonych dokumentów może nie posiadać warstwy tekstowej – są skanami dokumentów.
Część załączonych plików graficznych nie posiad opisów alternatywnych.
Część załączonych dokumentów może nie posiadać prawidłowej struktury np. hierarchii nagłówków.
Spełnione zostały następujące wymagania
Po najechaniu kursorem myszy i kliknięciu na przycisk boczny otwiera się panel dostępności umożliwiający użytkownikowi dostosowanie wyglądu strony internetowej zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami. Opcja modyfikacji interfejsu strony wykonywana jest w czasie rzeczywistym bez konieczności przeładowania strony.
Dostępne opcje:
Powiększenie tekstu – zwiększa rozmiar czcionki na stronie.
Zmniejszenie tekstu – Zmniejsza rozmiar czcionki na stronie.
Skala szarości – usuwa kolor, zmieniając kolorystykę strony na odcienie szarości.
Wysoki kontrast – poprawia widoczność elementów strony przez zastosowanie mocnych kontrastów miedzy tłem a tekstem.
Negatyw – odwraca kolor w celu zmniejszenia zmęczenia oczu.
Jasne tło – wymusza biały kolor tła dla zwiększenia czytelności.
Podkreślone odnośniki – wszystkie linki na stronie zostają wizualnie wyróżnione poprzez podkreślenie.
Czytelny krój pisma – zmiana domyślnego fontu na font o zwiększonej czytelności.
Resetuj ustawienia – przywraca domyślny wygląd strony i resetuje wszystkie powyższe ustawienia.
Dostępność usług
Dbamy o to aby oferowane i świadczone przez nas usługi były dostępne dla wszystkich klientów – niezależnie od ich potrzeb.
Umowy i regulaminy w przystępnej formie
Wszystkie nasze umowy i regulaminy przygotowujemy tak, aby były czytelne i łatwe do zrozumienia. Naszym celem jest, aby każdy klient – niezależnie od swoich możliwości – wiedział, z jakich usług może skorzystać i na jakich warunkach.
Piszemy prostym i jasnym językiem
Udostępniamy dokumenty w formacie PDF, zgodnym ze standardem dostępności WCAG 2.1
Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą samodzielnie zapoznać się z treścią dokumentów – na przykład przy użyciu czytników ekranowych
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Wprowadzamy udogodnienia aby korzystanie z naszych usług było łatwe i dostępne dla wszystkich klientów. Staramy się zapewnić jak najlepszą komunikację, największą wygodę oraz bezpieczeństwo dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Nasi pracownicy zostali przeszkoleni z zakresu obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.
Udogodnienia dostępne w naszych placówkach
Wszystkie nasze umowy i regulaminy przygotowujemy tak, aby były czytelne i łatwe do zrozumienia. Naszym celem jest, aby każdy klient – niezależnie od swoich możliwości – wiedział, z jakich usług może skorzystać i na jakich warunkach.
Pomoce dla osób niedowidzących: lupy powiększające oraz specjalne ramki ułatwiające złożenie podpisu
Wstęp z psem asystującym/przewodnikiem
Skargi związane z dostępnością produktów i usług
Masz prawo złożyć do nas skargę, jeżeli uważasz, że usługi bankowości detalicznej lub produkty wykorzystywane do ich oferowania lub świadczenia nie są dla Ciebie dostępne. Dokładamy wszelkich starań, aby świadczone usługi i oferowane produkty spełniały oczekiwania naszych klientów oraz były zgodne z obowiązującymi regulacjami prawnymi oraz standardami dostępności.
Jeśli jednak jesteś z nich niezadowolony i uważasz, że nie są one dla Ciebie dostępne lub napotkałeś inne trudności – masz prawo złożyć skargę. Każde zgłoszenie jest przez nas traktowane poważnie i rozpatrywane indywidualnie w możliwie najkrótszym czasie.
Jak złożyć skargę, gdy coś jest niedostępne?
Skargę można złożyć na kilka sposobów:
Telefonicznie – w tym celu skontaktuj się z Infolinią Banku
Pisemnie – wysyłając list na adres: Bank Spółdzielczy w Starym Sączu, ul. Daszyńskiego 11, 33-340 Stary Sącz lub na adres dowolnej placówki Banku Spółdzielczego w Starym Sączu.
Osobiście – w najbliższej placówce Banku Spółdzielczego w Starym Sączu
Elektronicznie – poprzez system bankowości elektronicznej lub pocztę elektroniczną (sekretariat@bsstarysacz.pl)
Symbole graficzne wraz z opisem
– | Dostępne dla osób poruszających się na wózkach | |
– | Dostępne dla osób poruszających się na wózkach z asystą | |
– | Pętla indukcyjna |
– | Możliwość wejścia z psem asystującym/przewodnikiem | |
– | Parking | |
– | Parking z wyznaczonym miejscem dla osób z niepełnosprawnościami |
Informacja o dostępności architektonicznej w budynku Banku Spółdzielczego w Starym Sączu – Centrala
Obsługa klienta
Klienci obsługiwani są w Starym Sączu przy ul. Daszyńskiego 11. Budynek składa się z części biurowej i ogólnodostępnej.
Najbliższe otoczenie budynku
Łatwe dojście do budynku, brak wysokich krawężników. Komunikacja publiczna w odległości 200m
Miejsce parkingowe
Na terenie obiektu dostępny jest parking, z wyznaczonym miejscem postojowym dla osób z niepełnosprawnościami.
Wejście do budynku
Do budynku prowadzą dwa wejścia, wejście główne znajduje się od strony ul. Ignacego Daszyńskiego, przy wejściu do budynku znajdują się schody. Drugie wejście do obsługi interesantów znajduje się od strony „Zespołu Szkół im. ks. prof. Józefa Tischnera w Starym Sączu”, przy tym wejściu dostępne są schody oraz winda, która umożliwia dojście do obsługi na piętrze. Przed wejściem zapewniona została wolna przestrzeń do manewrowania dla osób poruszających się na wózku
Drzwi wejściowe do budynku
Wejście główne wyposażone jest w dwoje drzwi, drzwi zewnętrzne o szerokości 87 cm oraz drzwi wewnętrzne o szerokości 97 cm każde, drzwi otwierane są manualnie. Drugie wejście od strony Zespołu Szkół w Starym Sączu wyposażone jest w drzwi dwuskrzydłowe o łącznej szerokości 174.5 cm, drzwi otwierane są manualnie, łatwe w otwieraniu. Brak przycisku otwierającego i dzwonka informacyjnego o potrzebie uzyskania pomocy w otwieraniu drzwi.
Wewnątrz budynku
Sala obsługi klientów znajduje się na dwóch poziomach, parter oraz pierwsze piętro, a między nimi znajdują się schody oraz winda. Możliwa obsługa osób z niepełnosprawnościami bez asystenta.
Brak znaczników dźwiękowo-nawigacyjnych.
Wejście z psem asystującym oraz psem przewodnikiem jest dozwolone.
W budynku dostępna jest lupa powiększająca.
Nie zapewniono możliwości ewakuacji lub alternatywnych form ratunku dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W budynku jest dostępna toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Bankomat
Ekrany bankomatu umieszczony jest na wysokości około 120 cm nad ziemią.
Dojazdu do bankomatu nie utrudniają stopnie. Przestrzeń przed bankomatem dostosowana jest do manewrowania wózkiem.
W bankomacie brak dostępności funkcji głosowej.
Bankomat umożliwia obsługę za pomocą funkcji NFC (zbliżeniowej)
Opis elementów urządzenia tj. miejsce na kartę, miejsce na banknoty, miejsce na potwierdzenie wyposażone są w oznaczenia w alfabecie Braille’a natomiast klawisz 5 przy klawiaturze numerycznej oznaczony jest jedną wypukłą kropką dla ułatwienia zlokalizowania go przy bezwzrokowym korzystaniu.
Klawisze o wyraźnym kształcie i kolorze.
Nie ma możliwości powiększenia tekstu na ekranie.
Nie dostępna obsługa bankomatu w języku migowym.
Jednostki podległe:
Punkt Obsługi klienta nr. 1 w Starym Sączu, ul. Rynek 11
Obsługa klienta
Klienci obsługiwani są w Starym Sączu przy ul. Rynek 11.
Najbliższe otoczenie budynku
Łatwe dojście do budynku, brak wysokich krawężników. Komunikacja publiczna w odległości 140m
Miejsce parkingowe
Na terenie obiektu dostępny jest parking publiczny, brak wyznaczonego miejsca postojowego dla osób z niepełnosprawnościami
Wejście do budynku
Główne wejście do placówki jest na poziomie chodnika. Przed wejściem zapewniona minimalna przestrzeń do manewrowania dla osób poruszających się na wózku.
Drzwi wejściowe do placówki
Drzwi wejściowe do placówki o szerokości 80 cm z progiem 2 cm, otwierane manualnie. Przed wejściem do Placówki znajduje się stopień o wysokości 10 cm. Brak przycisku otwierającego i dzwonka informacyjnego o potrzebie uzyskania pomocy w otwieraniu drzwi.
Wewnątrz budynku
- Sala obsługi klientów znajduje się na jednym poziomie. Obsługa osób z niepełnosprawnościami możliwa przy pomocy asystenta.
Brak znaczników dźwiękowo-nawigacyjnych.
Wejście z psem asystującym oraz psem przewodnikiem jest dozwolone.
W budynku dostępna jest lupa powiększająca.
Nie zapewniono możliwości ewakuacji lub alternatywnych form ratunku dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W placówce brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
W placówce nie zainstalowano pętli indukcyjnej
Bankomat
Ekrany bankomatu umieszczony jest na wysokości około 135 cm nad ziemią.
Dojazdu do bankomatu utrudnia stopień oraz 70 cm pas kamieni. Przestrzeń przed bankomatem dostosowana jest do manewrowania wózkiem.
Bankomat głosowo podaje instrukcję postępowania przy wypłacie i wpłacie ale nie ma obsługi zwrotnych komend głosowych.
Bankomat umożliwia obsługę za pomocą funkcji NFC (zbliżeniowej)
Klawisz 5 przy klawiaturze numerycznej oznaczony jest jedną wypukłą kropką dla ułatwienia zlokalizowania go przy bezwzrokowym korzystaniu.
Klawisze z wypukłymi oznaczeniami oraz o wyraźnym kształcie i kolorze.
Nie ma możliwości powiększenia tekstu na ekranie.
Nie dostępna obsługa wpłatomatu w języku migowym.
Punkt Obsługi klienta nr. 2 w Starym Sączu, ul. Osiedle Słoneczne 9
Obsługa klienta
Klienci obsługiwani są w Starym Sączu przy ul. Osiedle Słoneczne 9.
Najbliższe otoczenie budynku
Łatwe dojście do budynku, brak wysokich krawężników. Komunikacja publiczna w odległości 280m
Miejsce parkingowe
W pobliżu obiektu dostępny jest parking publiczny, wraz z wyznaczonym miejscem postojowego dla osób z niepełnosprawnościami
Wejście do budynku
Główne wejście do placówki jest na poziomie chodnika. Przed wejściem zapewniona jest przestrzeń do manewrowania dla osób poruszających się na wózku.
Drzwi wejściowe do placówki
Drzwi wejściowe do placówki o szerokości 96 cm otwierają się manualnie. Brak przycisku otwierającego i dzwonka informacyjnego o potrzebie uzyskania pomocy w otwieraniu drzwi.
Wewnątrz budynku
Sala obsługi klientów znajduje się na jednym poziomie. Obsługa osób z niepełnosprawnościami możliwa przy pomocy asystenta.
Brak znaczników dźwiękowo-nawigacyjnych.
Wejście z psem asystującym oraz psem przewodnikiem jest dozwolone.
W budynku dostępna jest lupa powiększająca.
Nie zapewniono możliwości ewakuacji lub alternatywnych form ratunku dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W placówce brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Bankomat
Ekrany bankomatu umieszczony jest na wysokości około 110cm nad ziemią.
Przestrzeń przed bankomatem dostosowana jest do manewrowania wózkiem.
W bankomacie brak dostępności funkcji głosowej.
Opis elementów urządzenia tj. miejsce na kartę, miejsce na banknoty, miejsce na potwierdzenie wyposażone są w oznaczenia w alfabecie Braille’a natomiast klawisz 5 przy klawiaturze numerycznej oznaczony jest jedną wypukłą kropką dla ułatwienia zlokalizowania go przy bezwzrokowym korzystaniu.
Klawisze z wypukłymi oznaczeniami oraz o wyraźnym kształcie i kolorze.
Nie ma możliwości powiększenia tekstu na ekranie.
Nie dostępna obsługa wpłatomatu w języku migowym.
Punkt Obsługi klienta nr. 3 w Gołkowicach, ul. Gołkowice Górne 56
Obsługa klienta
Klienci obsługiwani są w Gołkowicach, adres: Gołkowice Górne 56, 33-388 Gołkowice.
Najbliższe otoczenie budynku
Łatwe dojście do budynku, brak wysokich krawężników. Komunikacja publiczna w odległości 100m
Miejsce parkingowe
Na terenie obiektu dostępny jest parking publiczny, brak wyznaczonego miejsca postojowego dla osób z niepełnosprawnościami
Wejście do budynku
Główne wejście do placówki jest na poziomie jednego 10 cm stopnia. Przed wejściem zapewniona minimalna przestrzeń do manewrowania dla osób poruszających się na wózku.
Drzwi wejściowe do placówki
Drzwi wejściowe pierwsze do placówki o szerokości 105 cm oraz drugie 98 cm otwierają się manualnie. Brak przycisku otwierającego i dzwonka informacyjnego o potrzebie uzyskania pomocy w otwieraniu drzwi.
Wewnątrz budynku
Sala obsługi klientów znajduje się na jednym poziomie. Obsługa osób z niepełnosprawnościami możliwa przy pomocy asystenta.
Brak znaczników dźwiękowo-nawigacyjnych.
Wejście z psem asystującym oraz psem przewodnikiem jest dozwolone.
W budynku dostępna jest lupa powiększająca.
Nie zapewniono możliwości ewakuacji lub alternatywnych form ratunku dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W placówce brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Bankomat
Ekrany bankomatu umieszczony jest na wysokości około 145 cm nad ziemią.
Dojazdu do bankomatu nie utrudniają stopnie. Przestrzeń przed bankomatem dostosowana jest do manewrowania wózkiem.
Bankomat głosowo podaje instrukcję postępowania przy wypłacie i wpłacie ale nie ma obsługi zwrotnych komend głosowych.
Bankomat umożliwia obsługę za pomocą funkcji NFC (zbliżeniowej)
Klawisz 5 przy klawiaturze numerycznej oznaczony jest jedną wypukłą kropką dla ułatwienia zlokalizowania go przy bezwzrokowym korzystaniu.
Klawisze z wypukłymi oznaczeniami oraz o wyraźnym kształcie i kolorze.
Nie ma możliwości powiększenia tekstu na ekranie.
Nie dostępna obsługa wpłatomatu w języku migowym.
Punkt Obsługi klienta nr. 4 w Barcicach, ul. Wirmańskiego 46
Obsługa klienta
Klienci obsługiwani są w Barcicach, adres: ul. Wirmańskiego 46, 33-342 Barcice.
Najbliższe otoczenie budynku
Łatwe dojście do budynku, brak wysokich krawężników. Komunikacja publiczna w odległości 100m
Miejsce parkingowe
Obiekt nie dysponuje wydzielonym terenem parkingowym.
Wejście do budynku
Przed główny wejściem do budynku znajdują się schody złożone z 3 dużych schodów, brak pochylni dla osób z niepełnosprawnościami poruszającymi się na wózku.
Drzwi wejściowe do placówki
Drzwi wejściowe do placówki o szerokości 90 cm otwierają się manualnie. Brak przycisku otwierającego i dzwonka informacyjnego o potrzebie uzyskania pomocy w otwieraniu drzwi.
Wewnątrz budynku
Brak znaczników dźwiękowo-nawigacyjnych.
Wejście z psem asystującym oraz psem przewodnikiem jest dozwolone.
W budynku dostępna jest lupa powiększająca.
Nie zapewniono możliwości ewakuacji lub alternatywnych form ratunku dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W placówce brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Bankomat zlokalizowany w Barcicach, ul. Wirmańskiego 29
Ekrany bankomatu umieszczony jest na wysokości około 130cm nad ziemią.
Dojazdu do bankomatu możliwy po pochyli, jest mało miejsca na manewrowanie wózkiem. Dodatkowo drzwi sklepu przy którym jest bankomat otwierają się na zewnątrz co może dodatkowo utrudnić dostanie się do niego.
W bankomacie brak dostępności funkcji głosowej.
Opis elementów urządzenia tj. miejsce na kartę, miejsce na banknoty, miejsce na potwierdzenie wyposażone są w oznaczenia w alfabecie Braille’a natomiast klawisz 5 przy klawiaturze numerycznej oznaczony jest jedną wypukłą kropką dla ułatwienia zlokalizowania go przy bezwzrokowym korzystaniu.
Klawisze z wypukłymi oznaczeniami oraz o wyraźnym kształcie i kolorze.
Nie ma możliwości powiększenia tekstu na ekranie.
Nie dostępna obsługa wpłatomatu w języku migowym.